Dagelijks onderhoud

Dagelijks onderhoud moet zonder zorgen verlopen. Voor bewoners, maar zeker ook voor u als opdrachtgever. Een goede samenwerking is daarbij essentieel. Wij zijn bij verschillende corporaties mede-initiator van intensieve samenwerkingstrajecten en hebben ervaring in het structureren van (samenwerkings)processen.

Ontzorgconcepten

Bouwbedrijf Bakker Arkel voert de werkzaamheden binnen het reparatieonderhoud en de basismutatie (inclusief keuringen) uit conform de met de opdrachtgever overeengekomen basiskwaliteit. Voor badkamer-, toilet- en keukenpakketten gelden vaak extra afspraken die in de programma’s van eisen zijn verwerkt, zowel op het gebied van techniek als uitvoering. Daarnaast gelden soms speciale eisen voor de VVE-complexen en vrijesectorhuurwoningen (VSH).

We hebben veel ervaring met het werken binnen KIB (kwaliteit in Balans). We conformeren ons aan de procesmodellen van het Resultaat Gericht Samenwerken (RGS) en de wijze van kennisdeling die daarbij hoort.

Het proces

Een goed onderhoudstraject valt of staat met de kwaliteit van het proces. Daarom hebben we voor het dagelijks onderhoud diverse processchema’s opgesteld. Deze processchema’s geven de werkvolgorde met de daarbij behorende taken en verantwoordelijkheden van de ketenpartners helder weer.

Wij werken met een vast team per corporatie, dat één vast aanspreekpunt heeft voor de wijk en de opdrachtgever. Dit team bestaat uit een planner, een uitvoerder en vaklieden. Zij worden gefaciliteerd door de werkplaats / het magazijn, de afdeling werkvoorbereiding, de afdeling administratie en de projectleider dagelijks onderhoud. De uitvoerder is verantwoordelijk voor de correcte uitvoering van de reparatie en het gehele mutatieproces. Periodiek wordt de naleving van de processtappen door onze projectleider NPO (niet-planmatig onderhoud) geanalyseerd en gecontroleerd.

Een direct resultaat van onze aanpak is een hogere klanttevredenheid